onsdag 2 juni 2010

En varm och solig dag.

Alla som känner min mamma vet att vi inte sitter inne en sån här dag. Nej, kl 9 begav vi oss hemifrån och var inte hemma igen förrän 9 timmar senare!

Vi gick först en lång runda med Selma så hon var ordentligt rastad. Sen styrde mamma stegen mot stan där Sagolekparken väntade. Den är så rolig, det tycker både jag och Alfred.

Jag sprang upp och ner för kullarna.

Och åkte rutchkanan minst 20 gånger =)

Alfred fick låna en spann och spade.


Och blev så ledsen när flickan ville ha tillbaka dem.

Vi lekte så fint tillsammans hela dagen.


När det var dags för lunch mötte vi upp med Linda och pyttelilla CorneliaGraffiti Café. Så synd att mamma glömde att ta upp kameran. Men det är inte helt lätt att ha koll på allt när man har två små barn!
Vi gick i alla fall in i två affärer och mamma handlade presenter till mig och Alfred. Vi fyller ju snart år!
14.30 var det dags att gå hem igen. Vi var uppe snabbt och hämtade Selma och lite bananer och yoggi (och en stor kopp kaffe till mamma).

Sen satte vi oss och fikade på ett av Selmas favvoställen.

Selma ville äta lite gräs men hade så svårt att få upp det så jag hjälpte henne. Hon har ju ett stort underbett =)

Alltid glade Alfred.

När Selma fått busa av sig i det gröna gick vi in till gården för lite lek. Mamma sa att vi bara kunde stanna en halvtimme men det blev nästan 2timmar istället!


1 kommentar:

Elliott och Elton sa...

Haha...nej den har varit lite stor...men nu passar den! :-) Och fin är den också...

Kram!