måndag 14 juni 2010

Äntligen frisk!

Nu har sjukdomen äntligen gett med sig. Det var jobbigt att vara sjuk. Mamma och pappa blev så oroliga när tempen gick över 40 grader varje dag. Pi katta!

Ett par timmar innan febern kom i tisdags hade pappa och jag störtkul. Jag skrattade så mycket att jag till slut inte fick fram ett ljud :-)


I söndags mådde jag lite bättre. Dick och Julia kom på besök. När mamma, pappa och Dick kollade fotboll på TV:n fixade Julia middag och passade oss barn. Vilken lyx för mamma och pappa!


När vi hade ätit var det dags för Alfreds första riktiga klippning. Mamma har klippt luggen och vid öronen innan men nu var han så långhårig =).

Det krävdes en hel del får att få honom att sitta still. Bl a en ruta choklad :-)
Men slutresultatet blev ganska bra! Han ser mindre ut som en bebis och mer som en liten pojke tycker vi.

Idag gick vi bort en runda på lekplatsen vid farmor och farfar.
Alfred gungade själv på lilla tuppen.

Jag är fortfarande inte glad för att vara med på bild.


Farfar har köpt nytt "blås" till bilen så det ville vi så klart se. En titt under huven blev det också =)

1 kommentar:

lena sa...

Skönt att du är frisk igen. Så att du kan vara ute och leka.
Kram Lena