torsdag 1 januari 2009

Jul i fjällen.

Då var vi hemma igen! Vi har varit i fjällen över julen. Det var jätteskoj! Mina kusiner Alice och Alfons var också där. Alfons och jag är ju lika gamla, fast jag är 23 timmar äldre än honom =). Så mycket bus han lärde mig under veckan! Men även några bra grejer =).
Farbror Dick och tant Julia var också där, och mormor och morbror Kevin och kusinernas föräldrar och mamma och pappa så klart!


Här är jag på nattåget till Östersund. Den resan gick inte så bra. Jag och mamma delade på en brits som var ca 70 cm bred. Jag får så lätt gaser och när jag inte kan tumla runt i sängen och släppa ut gaserna som jag brukar får jag jätteont i magen. Jag skrek nästan hela natten. Stackars mina reskamrater =(. Dick och Julia är ju inte vana vid barnskrik!


På onsdagen var det ju julafton. Då kom tomten till oss och jag fick fina julklappar. Först var jag lite rädd för honom men efter en stund vågade jag sitta i hans knä.

Årets julklapp var en traktor med släp. I traktorn sitter en bonde som sjunger och på släpet sitter det djur som gör sina läten. Alfons fick ett likadant och tur var väl det, vi är inte direkt glada över att dela med oss =)



En annan rolig leksak var briotåget som låter en massa. Det fick jag av moster.


Vi var ute en del också. Inte så länge åt gången för det var jättekallt.
Men det blev lite pulkaåkning i en jättebrant backe. Det var störtkul. Jag skrattade hela vägen ner!



Här är mamma i en av liftarna. Denna backen var inte så brant men hon åkte över till ett annat berg och där var det så himla brant. Hon vågade nästan inte åka ner.



Så här såg vår stuga ut. Det är 4 lägenheter i den. Vi hade den nedre vänstra.



Vi bodde precis vid liftarna och barnbacken




Utanför stugan hade någon byggt en labyrint. Jätteskoj att leka i!!!


När vi blev kalla gick vi in och lekte lite. Här sitter pappa med alla barnen och läser Billy buss, en av mina favoriter.


När vi skulle åka hem var det flera timmar från att vi lämnade stugan till att bussen gick. Så vi fick sitta på Sibylla och vänta. Vi spelade Yatsy och jag fick rulla tärningarna till Dick. Det var skoj!



Jag fick min allra första korv med bröd. det var kanongott! Det syns va?!



1 kommentar:

Hugo och Olivia sa...

Ni verkade ha det mysigt i fjällen.
Ja jag och mamma tittar också ofta i din blogg men är också dåliga på att lämna kommentarer.
Hoppas vi kan ses snart och busa
Kram Hugo med mamma