lördag 17 januari 2009

Sjuk

Nu är jag sjuk igen. Jag började andas ganska tungt redan igår och när jag vaknade imorse var det värre. Det var bara för mamma och mig att få på oss kläderna och åka till jourläkarcentralen. Pappa hade bilen på jobb så vi fick åka buss. Kul tycker jag.
När vi anmälde oss i luckan räckte det med att sköterskan tittade på mig så skickade hon in oss till läkaren direkt. Det var visst lite akut.
Doktorn lyssnade på hjärtat och lungorna, kikade i öronen och halsen och konstaterade att det var luftrörskatarr. Jag fick andas in ånga med medicin ur ett rör och så lyssnade doktorn igen och andningen var bättre. Vi fick recept på Ventoline som vi gick till apoteket och hämtade ut. Sen tog vi bussen hem. Jag sov i 3 timmar, så trött var jag.
När pappa kom hem tyckte han att vi behövdes piggas upp. Vi åkte iväg och åt god mat och köpte lite gott till kvällen =). Jag fick även 3 nya böcker, en med bilar i. Jag som ÄLSKAR bilar!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig, Alexander!
Kram Signe

Hugo och Olivia sa...

Krya på dig
Kram Hugo med familj

Linda Ganton sa...

Hoppas du blir bättre snart! Kul att du har lite att titta i nu och bilar är ju skoj!
Kram Isabella med familj!