tisdag 29 december 2009

Sköna lediga dagar...

Här hemma har vi slappat massor!
Jag har varit lite krasslig så vi har mest varit inomhus.
Här kommer lite bilder från dagarna som gått.

Alfred vill inte längre ligga i babysittern. Han reser sig till sittande hela tiden.
Mamma får spänna fast honom nuförtiden.

Här får han sitta när föräldrarna fixar med nåt hemma. Han är jätteduktig på att sitta men man kan ju inte lämna honom eftersom han ramlar ibland.

Att lägga pärlor kräver högsta koncentration!


En hel del lek med bilar har det blivit.


I morse byggde vi ihop tågbanan.
Trots att vi inte använde alla delarna blev den ändå jättestor!

Jag tycker om lååånga tåg =)

Alfred satt i mitten och tittade på. Han gillar att kolla på mig när jag leker.


Vi tog fram mina nya målarfärger också. Jag målade 3 till pappa, mamma fick ingen.


På eftermiddagen tog vi oss till parken för att mata ankorna.
Det var längesen vi var där så vi hade en hel kasse bröd med oss. Det var verkligen uppskattat hos ankorna :-)

"Ni får bara äta brödet, inte mina fingrar!"


Efter att ankorna fått mat var det vår tur att fika.
Vi hade varm choklad och goda kex med oss.

Selma busade massor med sin boll.

Dagen avslutades med ett skumbad. Skönt!


Här är en liten film från parken.

(Som vanligt filmat med vanliga kameran så kvaliten är inte den bästa)

1 kommentar:

Linda Ganton sa...

Gott nytt år ösnkar fam. Ganton!