måndag 30 november 2009

Intensivt med mormor!

I helgen var mormor här. Det blev väldigt mycket gjort, mormor är effektiv :-).
I fredags började vi med gympa sen åkte vi till IKEA och åt lunch och handlade lite. Vi fortsatte att gå i en massa affärer på Svågertorp, mamma hade en lång inköpslista =)
När vi var klara där ute åkte vi till Caroli. Medans mamma var hos frisören gick jag, mormor och Alfred in på Malmborgs och handlade.
Vi åkte hem och åt en snabb kvällsmat och sen började vi baka bullar. Bullarna hann precis bli klara till IDOL.
Puh vilken dag. Jobbig men rolig. Jag och Alfred var jätteduktiga hela dagen!

Lille spjuvern på Ikea.

Store killen.

De hade en lekhörna på Stoff & Stil. Tur det för tyger är inte så kul att titta på!


Brandbilen utanför Malmborgs var rolig =)


När bulldegen jäste passade jag på att prova min nya badbalja. Den var jätteskojig men lite skrämmande. Den är ju lite större än vad jag är van vid.

Alfred blev satt på bordet. Undrar vad han tyckte om det?


På lördagen var det städning och bullbak som stod på schemat.
Pappa och jag drog oss undan i på mitt rum. Pappa blev trött så jag sprang och hämtade en flaska och nattade honom.


Då blev jag också lite trött och vi vilade tillsammans.

2 kommentarer:

Elliott och Elton sa...

Händelserik helg!

Kul med baljan..har han velat bada fler gånger eller han strejkar fortfarande? :-)

Alexander & Alfred sa...

Han strejkar fortfarande :)
Det kommer snart hoppas jag!