måndag 10 augusti 2009

Zoo i Danmark

I lördags åkte vi till Danmarks zoo. Åh vad skoj det var att se alla djuren!
Det var jag & Alfred, mamma & pappa, farmor & farfar, Jörgen & Idun som var med.
Vi åkte buss, tåg och metron för att komma dit. Superskoj allihop!


Pappa och jag på bussen. Vi är på väg till Centralen för att möta upp med farmor och farfar.

Metron. Den var ju bara såå häftig. Det finns ingen förare så man kan sitta längst fram och titta på spåret.

Nu ska vi bara promenixa lite så är vi snart framme.
Notera att Alfred och jag har likadana kläder =)


Whiiee! Nu är vi på zoo och jag har fått syn på lejonen!


Det var varmt för isbjörnarna. De badade hela tiden.


Jag står och tittar på...

... elefanterna. Detta är en liten bebis. Fast jag tyckte inte den var särskilt liten =)

Mamma pausar i skuggan med Alfred.


Vilka häftiga djur! Tyckte det var spännande med zebrornas ränder. Och de fina girafferna i bakgrunden.

Här står vi allihop och tittar på....

.... noshörningarna. De "badade" i gyttja. Så konstigt!


Det blev en del pauser. Skönt att komma ifrån solen lite.


Alfred fick inte ha på sig sina kläder så länge. Han blev svettig i vagnen och då blev han arg.

Idun och jag fick varsin apa. Idun åt nästan upp sin =)


Farmor och farfar firade att de varit tillsammans i 40 år.
Ett stort grattis till er!!!


Inga kommentarer: