onsdag 26 augusti 2009

Fotboll och Rinkabydagen.

Förr veckan åkte mamma, jag och Alfred till mormor. De första dagarna handlade om fotboll och fest =).
Mosters pojkvän Palle spelar i Rinkabys fotbollslag så på fredagkvällen åkte vi dit för att se dem spela. Vi blev ganska paffa när vi såg Palle på åskådarbänken, trodde ju att han skulle spela.
Det blev i alla fall en rolig kväll för alla =)

Sitter och snackar med Palle och Anders.
Anders och Madde (som står bakom Palle) hade kört ner från Uppsala för att hälsa på Liina och Palle. Superkuliga människor!
På lördagen var det dags för årets Rinkabydag. Det innebar fotbollsturnering hela dagen och på kvällen var det fest. Det fanns en hel del roligt för barnen. Så himla tråkigt att det regnade hela dagen så vi fick vara under partytälten. Men jag roade mig bra ändå. Det fanns många att leka och prata med =)

Vi passade på att testa hopptornet under ett uppehåll i regnet. Jag konstaterade ganska snabbt att det inte var något för mig.

I ett av båsen skulle man träffa ballonger med en pil. Mormor hjälpte mig och jag vann en ficklampa!


Nyttigt mellanmål!


Alfred sov hela dagen men moster Liina ville ändå gosa lite =)






På kvällen var det som sagt fest! Det åts och dracks gott och alla hade trevligt!

Jag hade packat ner lite bilar och motorcyklar som jag lekte med. Fast jag lekte så klart med de andra också. Palle var speciellt rolig. Jag hängde efter honom som en igel =)

Lite dans blev det också.
Det var så skoj att vi inte åkte hem förräns vid midnatt. Mamma och de andra var imponerade av att jag kunde vara så go och glad så sent på kvällen.



1 kommentar:

lena sa...

Klart man kan vara go å glad när man får vara ute så sent och dans åka karusell.Men du är ju alltid go å glad tycker jag.