onsdag 26 augusti 2009

Med mormor och Liina.

Vi var som sagt med mormor och Liina hela förra veckan. Det var en intensiv och rolig vecka! Så roligt för mormor att träffa oss så mycket, vi ses ju inte så ofta.

Mormor passar på att gosa med Alfred när jag sover middag.

Jag hläpte mormor att vattna i trädgården. Efter en stund tog hon fram sandleksakerna och frågade om jag ville leka i sandlådan istället. Hon uppskattade inte att jag grävde upp hennes blommor! =)

Mormor ville att jag skulle sitta i skottkärran när hon skulle slänga skräpet. Åh nej sa jag, jag ska köra! När vi kastat skräpet i komposten frågade jag mormor om hon ville sitta så kunde jag köra henne. Haha!

Dessa bilderna blev en överraskaning för mamma när hon laddat in dem på datan. Hon gissar på att det är Liina som tagit dem när vi satt och väntade på mamma.

Min berömda bulldog min =).


Jag kan vara söt också!

Lillebror lite halvsovande.

En av dagarna körde vi ner till hamnen och köpte glass på glassbåten. Supergott!
Palle och Lina, Madde och Anders och gammelfarmor var också med.


Vi åkte och hälsade på gammelfarmor också. Här sitter jag och ritar med kritor som mamma ritade med när hon var barn.




På tisdagskvällen körde vi hem. Vi tog mormor, Lina och Iza (mormors hund) med oss hem. Det var lagom trångt i bilen =)
På onsdagen gick vi upp till stan, det var ju Malmöfestivalen. Vi spenderade väldigt mycket tid vid karusellerna =). Vi käkade gott vid Louisiana och mormor handlade roliga afrika gubbar. Annars var det inte så mycket att titta på....


Masken är ju min favorit så den åktes 5 gånger!


Mormor passar Alfred.


Denna karusellen var också kul. Den åktes 3 gånger!

KUL!!!

1 kommentar:

Madde sa...

Hej Petra!
Vad kul att du har hittat in till min blogg, jag blev tipsad av Liina att läsa din! Kul att bli lite uppdaterad i våra kära skåningars liv även när vi inte ses!

Du är otroligt vacker som mamma Petra!

Kramar, Madde