fredag 26 juni 2009

Mammas födelsedag!

Igår var det mammas födelsedag. Vi hade jätteroligt hela dagen!
Det började med att jag och pappa väckte mamma med att sjunga "vi gratulerar" och gav henne en present, en jättefin digitalkamera.
Sen dukades det upp en mysig frukost och sen bar det iväg till folkets park.


Vi gick in på terrariet och tittade på en massa olika djur. Här står jag vid en orm.
Djuren hade precis fått mat och var på livligt humör.

Två små babyapor var fria och hoppade runt. Så söta!

Står och tittar på små apor.


Jag fick prova på att rida på en häst för första gången. Det var lite läskigt men ändå jätteskoj.
Film finns att se längst ner.

Naturligtvis blev det lek på lekplatsen också. Jag matar pappa med en kaka.

Och karusellåkning :-)

Mamma och jag svalkade fötterna vid fontänerna. I alla fall började det så. Snart var jag alldeles blöt på både tröja och shorts så de åkte av.....


....och då såg det ut så här :-)
Underbart skoj att springa runt i vattnet.


Film när jag rider på hästen för första gången.
På kvällen kom Julia och passade mig när mamma, pappa och Dick var på bio.
Vi hade superskoj och lekte massor. Julia var nog väldigt trött när hon kom hem =)

2 kommentarer:

Linda Ganton sa...

Kul att se att kjolen passar! :-) Ja, passade den mig så passar den dig! Ser ut som om ni ahde en trevlig dag och grattis än en gång!

Elliott och Elton sa...

Stort grattis i efterskott!
Har inte varit ute på nätet knappt de senaste dagarna så det hade jag missat!