lördag 21 mars 2009

Entré, mormor och kalas

I torsdags efter dagis tog mamma och jag bussen upp till värnhem för att kolla in det nya shoppingcentret Entrè, pappa jobbade hela kvällen så han kunde inte följa med.
Det började bra för min del, vi hann inte mer än in så kom en tjej fram till mig och bjöd på glass =). Vi kikade lite i affärerna och mamma shoppade lite till mig på Lindex. Det tyckte inte jag om men som tur var hade mamma lite russin med så jag satt snällt och käkade på dem sen.

Mmmm, glass!!

Efter entrè tyckte mamma att jag också skulle få lite kul så vi gick in i en djuraffär. Det var knappt hon fick mig därifrån, jag ville titta på alla fåglar, kaniner och marsvin. Så fina!!

Igår (fredag) körde vi upp till mormor. Moster Liinas pojkvän Palle fyllde år och skulle ha kalas på kvällen och mamma och pappa tyckte det blev för jobbigt att köra hem samma dag så vi sov över hos mormor
Jag hittade mormors solglasögon. De klär mig bra va?!


Mormor tog in morbror Kevins gamla klossar. Det är ju superkul att bygga.
(Förresten så önskar jag mig duploklossar i 2-års present!)


På kvällen åkte vi som skrivet till Liina och Palle. Där fick vi jättegod paj och glass och bullar.
Jag var på mitt allra spralligaste humör, for runt som en virvelvind i hela lägenheten =)


Jag har fått dille på glasögon verkar det som. Idag hittade jag mormors läsglasögon och lekte med dem. Tyvär tog det inte lång tid förrens de var sönder....


1 kommentar:

Vilda sa...

Han har ju blivit så STOOOR Alexander. Kan inte fatta att de snart är två... Kram /U & V