fredag 24 oktober 2008

Dagis status...

Jag har ju som ni alla vet börjat på dagis. En veckas inskolning har gått och det har hänt en massa roligt...

I måndags var jag bara på avdelningen. Vi pratade lite med personalen och fick lite information. Jag ville inte vara med på samlingen utan blev ledsen och satt i mammas knä.

I tisdags var vi också bara på avdelningen och lekte. Personalen tycker att vi ska ta det lugnt nu i början så jag får vänja mig vid lokalerna och barnen. De stora barnen hade aktiviteter på den andra avdelningen så vi småttingar var ensamna. Skönt tyckte jag. Jag är inte alls glad för en massa stoj och stim.

I onsdags var det småbarns grupp. Då gick vi in på en annan avdelning. Vi sjöng en massa sånger. Fortfarande har jag svårt för samlingar så jag satt i mammas knä hela tiden. När sången var slut fick vi vara kvar på den avdelningen och leka. De hade en rutchkana och det tyckte jag var jättekul. En liten tjej gick och hämtade en massa bilar till mig som jag också lekte med.

I torsdags var vi på avdelningen tills fruktfikat. Jag fick leka med lera för första gången. Det var roligt. Personalen gjorde många roliga figurer till mig. När vi ätit vår frukt (inte jag då, sånt passar inte mig) gick vi ut och lekte. Det tyckte jag var jätteroligt! Jag är en riktig ute-unge =)

Idag fredag var det piratfest. Jag blev lite rädd när vi kom till dagis. Alla de stora barnen var utklädda till pirater och målade i ansiktet. Jag ritade lite grand med kritor och lekte med bilarna. Efter fruktfikat gick vi till en annan avdelning och lyssnade på sagor och sjöng sånger. Sen gick de stora barnen ut och letade efter skatten. Vi småttingar var inne och lyssnade på sagor om Max. Denna gången satt jag inte mycket i mammas knä. Jag satt inte stilla hela tiden men lite då och då i alla fall...

Det var allt om min första dagis vecka. På måndag ska jag försöka äta lunch där...

3 kommentarer:

lena sa...

Vilken rolig vecka du har haft.

kramisar från lena

Linda Ganton sa...

Hoppas det går bra nästa vecka på ditt dagis!

susse sa...

vad duktig du är Petra det här går som en dans :) många kramar Susse