söndag 24 oktober 2010

Inte så mycket att blogga om...

Nej här hemma händer det inte så mycket. Mamma började jobba för två veckor sedan och det innebär ännu mindre tid för den här bloggen...
Nu är det slut på mammaledigheten och tillbaka till verkligheten! Men mamma säger att det funkar ganska bra. Visst är hon jättetrött men hoppas att hon ska vänja sig snart.
Vi pojkar går på dagis på dagarna och slutar oftast vid 15-tiden. Sen bär det av hemåt och vi leker medans någon av föräldrarna fixar mat till oss. Ett bad efter maten och en liten filmsnutt och sen är det dags för sängen. Så ser det ofta ut hemma hos oss.


Lille Alfred mumsar på ett kex.

Det var visst jättekul!

Varje gång Alfred ska sova hoppar jag ner i hans säng med några gosedjur. Sen framför jag den finaste sjönsång jag kan medan djuren dansar =)

Vi har varit några vänder till Ikea. Brorsan och jag äter alltid så bra när vi är där. Kan det vara glassen som lockar tro?

Vi leker i en av snurrstolarna..


Alfred provar också.

Närbild på lillebror.

I tisdagsnatt vaknade jag och hade så himlans ont i örat och hög feber. Jag skrek och grät i flera timmar. Mamma och pappa gjorde allt de kunde för att det skulle göra mindre ont och till slut lugnade jag mig. Vi spelade lite spel och mamma läste böcker för mig.
Vi åkte till doktorn på förmiddagen och han sa att jag hade öroninflammation. Jag fick penicillin och blev snabbt bättre.
På fredags morgon vaknade jag av att jag hade jätteont i huvudet. Febern hade kommit tillbaka och jag var så himla ledsen för det gjorde så ont. Några gånger gjorde det så ont att jag kräktes. Mamma ringde till vårdcentralen och vi fick en ny tid. De ville kolla så att jag inte fått hjärnhinneinflamation.
Doktorn gjorde en undersökning och prover togs och slutsatsen var att jag troligtvis fått en virusinfektion som skulle läka av sig själv. När vi kom hem sov jag i över 4 timmar och sakta men säkert började jag må bättre.

*******

Idag söndag mådde jag bra igen. Pappa jobbade så Liina och Johannes kom hit och passade Alfred när mamma och jag var på bio. Jag går på bio ofta nu tycker jag! Nästa gång blir det nog Toy Story 3. Jag gillar de filmerna.

Vi tog fram lite fika när vi kom hem igen. Alfred försåg sig själv med pepparkakor hela tiden =)
När Liina och Johannes gått var det dags att städa lite. Mamma hade dammsugaren..
... jag fick dammvippan...

... och Alfred trasan. Den hade nog behövts till munnen så smutsig som han var :-)

2 kommentarer:

Annika sa...

Grattis mamma till att du börjat jobba igen!
Hoppas att det går bra :)
Superfina bilder på supersöta barn!

Linda Ganton sa...

Tur att Alex snabbt blev bättre, öroninflammation som gör sååå ont!!
Gillade bilden med alla gosedjur i sängen :-)