söndag 31 oktober 2010

Helgen som gick..

Det var den första helgen utan Selmabus. Vi försökte hålla oss sysselsatta för att hålla humöret uppe.
På fredag efter dagis åkte vi ut till Stora Bernstorp. Vi var inne på Coop och handlade lite och sedan på Media Markt och köpte en ny telefon, Alfred har tagit sönder den gamla.


 Jag körde bil hela vägen dit! Hihi, nej självklart gjorde jag inte det!!! På parkeringen fick jag sitta i pappas knä och det var superhäftigt att få styra =)

Eftersom det var fredag poppades det popcorn. Så gör vi här hemma!
                                         Den nya popcornskålen invigdes också.                                                                           
Lördag förmiddag ägnades åt bullbak. Vi väckte pappa med supergoda frallor. Men eftersom mamma inte fungerade som vanligt var vi tvungna att kasta första satsen, hon hade glömt att jäsa bullarna :-). Så det var bara att svänga ihop en ny sats och de blev som sagt mycket goda!
 
 Alfred och jag blir bara bättre och bättre kompisar. Vi leker ganska mycket tillsammans. Här hjälper jag honom att gunga på hästen.
På eftermiddagen körde vi bort på Entré och strosade och åt middag på Mc Donalds.
Jag fick ett nytt spel på BR och det hade vi jättekul med när vi kom hem.


Lördag förmiddag innebar frisör lek. Mamma satte oss i varsin stol och så kom hårtrimmern fram.



Vi pojkar busar i soffan. Jag pruttar på Alfreds mage och han tycker det är störtkul!

Sen sattes vi så här!
Mamma tyckte det räckte med bus så vi fick sitta här och vänta till mamma och pappa var klara att åka till Ikea.

Vi åt som vanligt köttbullar och potatis. Och naturligtvis glass!!

Vår fina pappa!

 Lillebror tycker det är kul att dricka med sugrör, men fattar inte att glaset måste stå på med botten ner =)


Efter Ikea åkte vi till Idun och hennes föräldrar och där blev jag förälskad.

 
Den här lille rackaren har flyttat in hos dem. Han heter Ronnie och är jättesöt. Jag sa till mamma och pappa att jag önskar mig en sådan.Vi får väl se vad som händer...


3 kommentarer:

Elliott och Elton sa...

Har tänkt så mycket på er...
Hoppas att ni orkar hålla er över vattenytan...

Många kramar!

Linda Ganton sa...

Fina killarna blev som nyklippta!
Hoppas er första helg var ok trots att Selma nu inte finns på jorden.
kramar!!!

Hugo och Olivia sa...

Vad skönt att Ni verkar må bra efter omständigheterna
Tänker på Er
Bullbak är ju inte fel
Kram Kram på Er