tisdag 11 maj 2010

Hos mormor.

Förra veckan var vi hos mormor i några dagar. Det var minst sagt intensivt! Mamma glömde tyvärr ta upp kameran så det blev bara ett fåtal bilder. Men här kommer i alla fall några...


Jag blev trött på att lillebror tog mina bilar och tåg hela tiden så jag gick in i mormors sovrum där Selma låg och sov ock lekte i lugn och ro.

Så sär stod Selma en jättelång stund. Hon ville komma upp i soffan men Liina vägrade flytta på sig, till en början i alla fall :-)

Liina och jag tvättade Alfreds resevagn.


Alfred fick äta sin lunch utomhus, så mysigt!

När Alfred låg och vilade middag gick mamma och jag på lekplatsjakt.

Vi smög in på dagiset och cyklade lite.
Vi hann bara med två lekplatser för sen blev jag såååå nödig (nr 2) så mamma fick springa hem med mig till mormor igen.

En av kvällarna badade bara jag. Alfred blev först lite avundsjuk...

... men tyckte det var superkul när jag skvätte med vattnet!

När vi skulle köra hem var Alfred lite kinkig så mamma laddade upp ett litet lager majskrokar i hans knä.

Inga kommentarer: