söndag 20 juli 2008

På besök hos mormor!

I fredags tog mamma, jag och Selma tåget upp till mormor och hälsade på. Det var jätteroligt att träffa henne, det var ju några veckor sedan. Vi stannade en hel vecka ..
Vi hittade på en massa roliga saker. En av dagarna åkte vid med moster Lina pch Palle till kiviksmarknad. Där tappade jag min ena sko. Mamma blev så ledsen....
Vi var på massor av promenader med Selma och Iza.
Och så åkte vi till Festivalen och åkte karusell.



Här är Selma och jag på väg till Kiviks marknad.

Selma var trött när vi körde dit, hon somnade på Linas ben och sov gott.


Mamma köpte lite godis till oss, jag fick lite i bilen :-)


Jag hittade Palles godispåse och blev tagen på bar gärning när jag länsade den =).

Mamma och jag i karusellen. Det var inte så jätteroligt, nästan som att åka bil...


Det blev en hel del kelande också!


Mamma mamma, jag har hittat en spindel!!!


Jag hjälpte mormor att städa. Det tog vääääldigt lång tid för henne att bli klar. Jag stängde av dammsugaren hela tiden :-).


När mormor var på jobbet gick mamma, jag och Selma till en jättefin lekplats. Det fanns en häftig gunga, den satt jag i länge.

Efter en lång promenad i värmen blev Selma så trött så hon fick åka i min vagn =).

Visst är hon söt!!











3 kommentarer:

Vilda sa...

Du verkar ha haft en rolig semester Alex! Så som Selma åker hade Rufus aldrig gått med på. Avskyr att färdas med saker på hjul! :-)

Kram /Vilda

Elliott och Elton sa...

Det ser ut som att ni har haft det bra hos Mormor! Trist att du tappade din ena sko bara...:-(

Det ser ju bara så sött ut när Selma ligger och chillar under vagnen!

Hoppas att allt är bra med er!

Kram från oss!

Jennifer sa...

Sån mysig semester ni verkar ha haft! :-)
Jag har varit inne och kikat nästa varje dag men där fanns inget nytt förrän nu! Nu förstår jag ju varför ;-)
Kram på er!