onsdag 4 augusti 2010

Kusinerna i Uppsala.

Förra veckan på måndagen körde vi upp till våra kusiner i Uppsala. Det tog hela dagen och jag och Alfred var jätteduktiga i bilen. Det var bara den sista timmen som var ganska jobbig.


Vi hittade ett mysigt ställe att fika på.

Solen sken och alla var glada.

Speciellt lillebror.


Så mysigt va?!

Det var kväll när vi kom fram så det var mest till att ställa in alla saker och bädda till det.
På tisdagen var vi bara hemma vid huset och lekte och badade och hoppade på stora studsmattan.

Mina kusiner är riktiga sjusovare så jag och Alfred roade oss med deras leksaker till de kom upp och lekte med oss.
Alice har ett jättestort dockhus och det var riktigt kul att leka med.


Alfred och jag i varsitt rum =)


På onsdagen körde vi ut till deras husvagn som står på en camping några mil ifrån.
Det var så härligt för där kunde vi barn springa helt fritt.


Alfons, jag och Selma sitter och väntar.


Vi badade i lilla sjön. Härligt!


Min kusin Alice.

Efter badet tog vi igen oss lite.

Alfred satt och chillade vid barnbordet.

Det är viktigt att dricka mycket när man leker i värmen!

Alice poserar.

Alfons och jag tittade på film innan vi skulle lägga oss.
Tänk att alla vi fick plats i deras husvagn!
På kvällen bastade de vuxna och badade i sjön. Det var superhärligt tyckte dem!

Selma trodde att hon kunde stjäla en sovplats =)

Dagen efter regnade det och alla var trötta. Moster Jessica och vi barn la oss och tittade på "Alice i underlandet".
På något konstigt vänster så lyckade jag förändra titeln till "Julia i landet för längesedan" hihi.

Pappa och Selma var också trötta.

Men inte Alfred!

Så här satt våra pappor ganska ofta. De hittade ett spel på Iphone som de bara måste spela =)
Vi körde hem till kusinernas hus och åt massor av god mat. Mamma och vi barn bakade äpplekaka till alla. Kl 19 låg vi barn i sängarna så de vuxna kunde få titta på film och äta lite mer god mat :-)
På fredags förmiddag körde vi den långa vägen hem och vi var lika duktiga i bilen denna gången. Jag imponerade så mycket att jag dagen efter fick ett helt vikingaset med hjälm och svärd och sköld mm.


1 kommentar:

Annika sa...

Åååååååå va kul det kommer bli att träffa er!